Afvallen? Ga wandelen of hardlopen!

afvallen met powerslimWandelen of hardlopen, gewoon doen!

Het is niet voor iedereen even makkelijk om een uurtje te gaan hardlopen. Maar beginnen met (stevig door-) wandelen moet toch geen probleem zijn? Als je hardloopt met een gemiddelde snelheid van 11 km/uur verbrandt je ongeveer 11,5 kcal per kilo lichaamsgewicht per uur. Bij stevig wandelen met een gemiddelde snelheid van 5 km/uur verbrandt je 3,5 kcal per kilo lichaamsgewicht. Zowel hardlopen als wandelen blijken dus beide effectief!

Wandelend afvallen

Wandelend afvallen is fijn om mee te beginnen. Het is gemakkelijk om het in je dagelijkse schema in te passen. Niet iedereen vindt het fijn om intensief te sporten. Ook kan het voor sommige mensen lastig zijn. Toch verbrandt je hiermee aardig wat calorieën. Heb je bijvoorbeeld lang niet aan sport gedaan, dan is wandelen een goed alternatief. Het is van belang dat je wel op de juiste manier gaat wandelen, de positieve effecten zal je dan sneller ervaren.

Wandel het liefst in een vlot tempo wat je zelf makkelijk kan volhouden. Het gemiddelde is ongeveer 5 km/uur. Wandel rechtop, trek je schouders naar achteren, borst vooruit en houdt je rug en je hoofd rechtop. Neem ook niet te grote stappen. Kies liever voor wat kleinere passen. Voor het gewenste effect zou je minstens 30 tot 60 minuten moeten wandelen. Ook het aantal keren dat je gaat wandelen is van belang. 4 keer in de week of meer is te adviseren. Verder moet je je ademhaling niet onderschatten. Adem door je neus in en door je mond uit tijdens het wandelen.

Hardlopend afvallen

Hardlopen is een heel goede manier om te gaan afvallen, of in ieder geval een dieet of afvalproces te ondersteunen. Het is alleen wel jammer dat er veel mensen zijn die veel te fanatiek beginnen. Het is beter om het geleidelijk op te bouwen. Te snel hardlopen kan er namelijk voor zorgen dat je minder vet zult verbranden. Als je een rustig tempo aanhoudt verbrand je meer vet en kan je het langer volhouden. Begin bijvoorbeeld met 1 minuut hardlopen, afgewisseld door 1 minuut (steviger) wandelen. Hou dit 20 minuten vol anders heeft het bijna geen effect. Je kan dit zelf opbouwen. Kijk ook eens op internet naar een goed hardloopschemaatje. Probeer wat voor jou het fijnste is.

Let op je voeding!

Met alleen hardlopen of wandelen kom je er nog niet. Afvallen is 70% voeding en 30% beweging. Daarom is het belangrijk dat je ook denkt aan een gezond voedingspatroon. Dus wil jij op een gezonde en sportieve manier afvallen? Het PowerSlim afslankprogramma is een bewezen methode om goed en verantwoord af te vallen. Ik kan je daarbij helpen!

www.afvallenamstelveen.nl

 

 

Met dank aan I. van Kralingen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.
Rating

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu