Meer eten is beter dan minder eten

minder etenWist je dat je lichaam juist vetreserves gaat opslaan als het te weinig voeding binnen krijgt? Maar dat niet alleen want als we te weinig eten, dan krijgt ons lichaam ook te weinig voedingsstoffen binnen waardoor we ons slapjes, chagrijnig en moe gaan voelen. Wil je fitter worden of afvallen, dan zal je je lifestyle moeten veranderen. Meer eten dus. Anders gezegd: niet minder eten, maar ánders eten. Ik heb wat tips voor je!

  1. Ontbijten!

    Je ontbijt overslaan is echt heel slecht. Begin de dag met pure voeding. Bijvoorbeeld kwark (bevat meer eiwitten dan yoghurt, en geen melksuikers) met ontbijtgranen en fruit. Maak je eigen müsli, dat is het gezondst en dan weet je zeker dat je geen verborgen suikers binnen krijgt (zie de PowerSlim receptenpagina). Niet veel werk, maak een flinke hoeveelheid (eens per twee weken of zo) en bewaar in een goed afsluitbaar blik.

  2. Eet ongeveer 2 – 2,5 uur na je ontbijt én na je lunch een gezond tussendoortje.
    Het kan heel simpel zijn. Een bakje kwark met wat fruit (frambozen, blauwe bessen), een hardgekookt ei en een appel, een handje noten, wat je maar handig of lekker vindt.
  1. Vergeet niet te lunchen!
    Ook al ben je heel druk aan het werk, probeer toch te lunchen. Bereid iets voor en neem het mee. Meer eten betekent niet dat je heel veel moet eten, maar wel met regelmaat. Het is voor de bloedsuikerspiegel niet goed als deze constant teveel ‘piekt’.
  2. Een snack voordat je naar bed gaat?
    Een kleine snack na je diner mag best. En dik hoef je er niet van te worden. Het gaat er alleen om wat voor een snack je kiest. Neem eens wat groente met een humusdip of een bakje kwark. Zo voorkom je ook meteen dat je stiekem in die koekjestrommel gaat graaien rond 21:00 als je trek krijgt.
  3. En als laatste… Heb je honger? EET!
    Soms heb je op de gekste tijden honger. Probeer dan eerst een glas water te nemen. Is je honger na 10 minuten nog niet over vraag jezelf dan af of je echt honger hebt of dat je verveeld bent. Heb je nu echt nog honger dan heeft je lichaam het nodig. Dus, eet!

Ook als je aan het afvallen bent is het niet verstandig te weinig te eten. Meer eten dus. Eén van de motto’s van het PowerSlim afslankprogramma is dan ook: ga niet minder, maar ánders eten! Het is echt niet goed om je lichaam uit te hongeren, ook niet als je wilt afvallen. Doe het met beleid en zoek goede begeleiding…..

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.
Rating

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu